Přepravní řád
Alternativní dopravy imobilních osob, platný od 2.1.2020
Základní informace pro klienty, kteří využijí dopravu:
Pro koho je tato doprava určená?
- Alternativní doprava je určena pro osoby s tělesným postižením a držitele průkazu ZTP/P.
- Doprava je určena lidem se zdravotním omezením, kteří se nezvládnou dopravit na místo určení svépomocí nebo pomoci svých
blízkých, či městskou hromadnou dopravou.
- Doprava je poskytována také občanům, kteří se stanou imobilními krátkodobě v důsledku úrazu, choroby, či jinak.
Objednávky k přepravě přijímáme na:
- tel.: 739 786 540 ve všední dny, a to v době od 6:30 - 14:00 hod.
- e-mail:cestabezbarier@seznam.cz
- osobně v sídle bezbariérové provozovny na adrese (Malý Kolorédov 811, 738 01 Frýdek-Místek, 5. patro, kancelář č. 501).
Jízdu je vhodné objednat s co největším časovým předstihem, abychom z kapacitních důvodů mohli vyhovět všem klientům.
Povinnosti zájemce o přepravu:
Každý klient musí svůj požadavek na přepravu objednat telefonicky nebo písemně u dispečera alespoň 3 hodiny předem.
Klient musí při objednání nahlásit, zda bude potřebovat pomoc a jakého charakteru poté dispečer rozhodne, zda jsme tuto pomoc
schopni zajistit.
Klient musí nahlásit své telefonní číslo pro možnost ověření platnosti objednávky.
Při přihlašování k přepravě zjišťujeme tyto údaje:
- jméno klienta,
- číslo průkazu ZTP/P, nebo ZTP s postižením pohybového aparátu,
- telefonní číslo,
- druh postižení,
- trvalé bydliště,
- datum a místo odkud a kam bude přeprava uskutečněna.
Povinnosti klienta:
- Klient je při nástupu do vozidla povinen předložit průkaz ZTP/P nebo ZTP.
- Zaplatit taxu za přepravu.
- Klient je povinen upozornit obsluhující personál na způsob pomoci, kterou potřebuje.
- Klient bude pro bezpečný způsob přepravy respektovat nařízení řidiče.
Způsob úhrady:
- Klient je povinen službu uhradit v hotovosti nebo bezhotovostním způsobem dle platného ceníku, např. (1 jízda po
městě/60kč).
- Platby za přepravu se řídí aktuálním ceníkem. Za určitých okolností se mohou individuálně přizpůsobovat.
- Aktuální informace na vyžádání podá dispečer.
- Doprovod přepravovaného klienta má jízdu zdarma.
- V přepravě je zahrnuta i bezplatná asistence s možností po nahlášení bezplatného zapůjčení invalidního vozíku po dobu
přepravy.
Kdo může být vyloučen z přepravy?
- Z přepravy jsou vyloučeny osoby pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, nevhodně se chovající, nebo osoby jinak
nezpůsobilé přepravy.
- Za opakované porušení přepravního řádu a dalšího ujednání (viz poslední odstavec).
- Řidič může odmítnout přepravit osobu, která neuposlechne jeho pokynů spojených
s bezpečností přepravy (např. odmítnutí ukotvení vozíku, odmítnutí připoutání se bezpečnostním pásem, atd.).
- Ve vozidle platí přísný zákaz kouření.
- V případě znečištění vozidla přepravovaným klientem, je dopravce oprávněn zaúčtovat klientovi náklady na vyčištění vozidla v
paušální částce 500Kč.
Provozní doba přepravy:
- Dopravní služba je provozována ve všedních dnech od 6:30 – 15:00 hodin.
- Přeprava mimo pracovní dny a pracovní dobu bude poskytována pouze pro držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P.
Další ujednání:
- Cena za přepravu u dětí, které jsou pravidelně dopravovány do školních zařízení je stanovena
individuálně.
- Každý klient, který si dopravu objedná a bez omluvy a řádného odvolání ji nevyužije, je povinen
uhradit smluvní pokutu ve výši 400 Kč.
- Za řádně odvolanou objednávku u dlouhodobě nahlášené přepravy se považuje zrušení minimálně
jeden pracovní den před sjednaným termínem přepravy. U ostatních individuálních přeprav alespoň dvě hodiny před
sjednaným termínem přepravy.